Thursday, October 14, 2010

Kopi cap kucing siam

Pertamanya, aku kira mereka adalah penuntut-penuntut di giat mara...

Mungkin di GIAT mara tidak diajar cara menulis blog (atau cara mencari idea)... lalu mereka pun melakukan aktiviti plaGIAT.. (sempena nama tempat pengajian mereka)

Tidak... tidak! aku tak maksudkan penuntut-penuntut di GIAT mara yang suka lalukan antiviti plaGIAT...

Tapi - kalau kau memang benar penuntut di GIAT mara, aku rasa kalau kau tak punya ilham nak menulis, kau bolehlah menulis tentang apa yang kau pelajari di GIAT mara tersebut..
mungkin kau boleh tulis tentang cara-cara nak repair enjin...
atau cara nak tukar minyak hitam..
atau cara nak tegangkan rantai motor..
atau cara nak tampal stiker pada helmet kau..

dan kau jugak boleh menunjuk ajar cara-cara nak masak meggi...

apa-apa lah...

Tapi tak apalah. kalau kau masih jugak tak punya ilham nak menulis sebuah karangan... aku izinkanlah kau mencetak hasil usaha aku ke tempat engkau...

jadi, tak apalah kalau kau rasa tak bersalah..

dan kalau kau rasa mcm bersalah, dengan ini aku umumkan segala tulisan aku kat sini aku dah wakafkan untuk kegunaan umum... dengan itu aku harap kau akan rasa tidak bersalah lagi... hmmmm...

**
Oh ya! aku sangkakan hanya tulisan-tulisan popular yang ditulis oleh mereka tg tersohor saja selalu jadi mangsa...
tapi, tak sangka sungguh... blog aku yg ala-ala hidup segan mati tak nak ni pun berkenan jugak untuk kau jadikan mangsa... hahahaha... kelakarlah kau nih... sungguh... aku ketawa sambil hentak-hantak kaki...

cuma aku harap kau memang benar-benar punya seorang isteri dan anak kembar... atau, setidak-tidaknya kau memang punya anak... dan tidak mandul...

tapi tak apa...
apa yang kau buat tu buatkan aku rasa aku jugak adalah seorang yang hebat seperti bloger-bloger lain... (berdiri bergaya sambil mencebik bibir dan menegakkan kolar baju)... terima kasih...
dan aku anggap itu sebagai satu penghargaan...

mungkin juga kau seorang penggemar kopi cap kucing siam....


apa-apa pun, sekali lagi aku cakap - aku tak marah.... sebab tak ada apa yang perlu dimarahkan. aku hanya terhibur... barangkali...


errrr... cerita pasal Seekor ayam, 2 orang budak lelaki kecik, sorang isteri dan seorang suami tuu.. nanti aku cerita di lain waktu...

3 comments:

theblabber said...

haha.

bosan kan orang2 camni?

nak baca *kelip2 mata bajed comel*

::FAIZ:: said...

mendalam maksud entri ni

kin said...

take it like this... They love you so much... U're just hard to resist. That proves ur a good blogger indeed. They're 'VICT" wannabe! hihi



Pesanan drpd pihak penaja komen ini:
" tarik nafas. Lepassssssssss... Tarikkkk.... Lepasss ." ;)