Saturday, November 6, 2010

monolog budak rabun... *fokus yg tak fokus*

Aku sedang tidak fokus saat ini. Pusing. Bingung.
Antara keinginan. Kesempatan. Keperluan. Kepentingan.

Tidak fokus. Apa sebabnya? Oh, banyak hal boleh jadi penyebab. Tak adanya tujuan yang jelas. Banyaknya pilihan yang tersedia (apakah justeru kerana tidak ada pilihan?) Tak mampu memberi urutan keutamaan pada keinginan, keperluan, kesempatan, kepentingan. (Ah, bicara tentang apa sih gue?)

Keutamaan. Aku sebenarnya sudah sangat tahu apa keperluan aku saat ini. Sebagai seoarang suami dan seorang bapa. Tapi ada suara denting yang menggangu di kepala aku. Sangat mengganggu. Justeru ketika tik tok jarum jam makin mendekat pada garis waktu yang aku tarik sendiri.
Mungkin denting itu tak ada.
Mungkin denting itu hanya sebentuk ilusi, keinginan untuk lari dari kenyataan.
Tapi dulu… aku mempercayai suara denting itu. Suara ‘ting’ yang jarang berbunyi. Kerananya, ketika ia berdenting, biasanya aku memilih untuk percaya.

Fokus. Tidak fokus.
Ah, mungkin aku yang sedang menyusahkan diri saja.
Mungkin sebenarnya aku cuma perlu berkunjung ke doktor mata atau optik terdekat. Mereka mungkin lebih tahu apa yang perlu pada aku kerana mungkin itu penyebab dari ketidakfokusan aku saat ini ...



**kalau dapat pakai contact lense kaler puple pun. macam ok jugak - agak2 anak-anak aku nanti kenal lagi ke bapak dia kalau pakai contact lense purple...***

2 comments:

::FAIZ:: said...

**kalau dapat pakai contact lense kaler puple pun. macam ok jugak - agak2 anak-anak aku nanti kenal lagi ke bapak dia kalau pakai contact lense purple...***


lol.... mesti anak akan cakap... bapak hebat...

kin said...

uik...rabun mata ok lagik tu.. jgn rambang mata udah :P haha

Purple is my fav colour tapi rasanya tak sesuai kut kalau Vict pakai lens warna tu... scary you...huhu